13 Şubat 2014 Perşembe

Kütüphane Haftası İle İlgili Yönetmelik

Kütüphane Haftası İle İlgili Yönetmelik
 

KÜTÜPHANE HAFTASI İLE İLGİLİ YÖNERGE, YÖNETMELİK, KUTLAMA YÖNERGESİ

 
 
 

Tebliğler Dergisi'nde Yayım Tarihi ve Sayısı: 16.03.1992–2354
 
 
 

BİRİNCİ BÖLÜM
 
 
 

Hükümler
 
 
 

Amaç
 

Madde 1- Bu Yönergenin amacı, özel ve resmî okul öncesi eğitim ile ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında "Kütüphane Haftası"nın kutlanmasını düzenlemektir.
 
 
 

Kapsam
 

Madde 2- Bu Yönerge, özel ve resmî okul öncesi eğitim ile ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında "Kütüphane Haftası"nın kutlanması hakkındaki, usul ve esasları kapsar.
 
 
 

Dayanak
 

Madde 3- Bu Yönerge, 179 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri hak*kında Kanun Hükmündeki Kararname ile 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununa dayalı ola*rak hazırlanmıştır.
 
 
 

Tanımlar
 

Madde 4- Bu Yönergede geçen;
 

"Bakanlık", Millî Eğitim Bakanlığını,
 

"Daire", Yayımlar Dairesi Başkanlığını,
 

"Eğitim Kurumları", özel ve resmî okul öncesi eğitim kurumu ile ilköğretim ve orta öğretim kurumlarını,
 

"Kütüphane", özel ve resmî okul öncesi eğitim ile ilköğretim ve orta öğretim kurumla*rındaki okul kütüphanelerini,
 

"Kütüphane Haftası", Mart ayının son Pazartesi günü başlayan ve hafta boyunca her de*receli eğitim kurumun da çeşitli etkinliklerle kutlanan haftayı ifade eder.
 
 
 

İKİNCİ BÖLÜM
 

Yetki ve Sorumluluklar
 
 
 

Yetki ve Sorumluluklar
 

Madde 5- Kütüphane Haftasının kutlanmasında yetki ve sorumluluk okul müdürünün*dür. Okul müdürü yetkisini, bir müdür yardımcısına devredebilir. Müdür yardımcısı yeterli olmayan okullarda, okulun Türkçe, Edebiyat, Rehber öğretmen veya herhangi bir öğretmen; okul müdürünce bu iş için görevlendirilir. ‹lköğretim okullarının birinci kademesinde (ilkokullarda) bu görevi, öğretmenler kurulunca seçilen kütüphanecelik kolu öğretmeni yü*rütür.
 

Madde 6- Kütüphane Haftasının kutlanmasından sorumlu öğretmene, çalışmalarında kü*tüphanede görevli memur yardım eder.
 

Madde 7- Kütüphane Haftasının düzenlenmesi ve kutlanmasında görevli öğretmene kütüphanecilik kolu üyesi öğrencilerde yardım eder.
 
 
 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
 
 
 

Kutlama ile İlgili Usul ve Esaslar
 
 
 

Kutlama Esasları
 

Madde 8- Kütüphane Haftası boyunca her dereceli eğitim kurumunda yapılan kutlama*larda:
 

a)     Kitap okuma zevki alışkanlığının, boş zamanları kitap okuyarak değerlendirmenin önemi, faydaları ve insana neler kazandırdığının anlatılması,
 

b)     Kitabın öneminin ve değerinin kavratılması,
 

c)     Kitap ve kütüphane ile ilgili konuşmalar yapılarak açık oturum ve sergiler düzenlen*mesi,
 

d)     ç) Kitap ve kütüphane ile ilgili öğrencilere ödevler verilmesi,
 

e)     Geziler düzenlenerek çevredeki özel ve kütüphanelerin tanıtılması,
 

f)       Bir kütüphaneye gidildiğinde oradan nasıl yararlanıldığı, özellikle ansiklopedi, sözlük gibi başvuru eserlerinin nasıl kullanılacağı aranılan bir eserin kataloglardan nasıl bulunacağının gösterilmesi,
 

g)     Derslerin zaman zaman kütüphanelerde yapılarak kütüphane ve kitaplarla öğrencile*rin kaynaşmasının sağlanması,
 

h)     Her dereceli eğitim kurumunda kütüphane ve kitapları tanıtacak afişlere yer veril*mesi,
 

i)       Kütüphane ve kitapları tanıtan ve sevdiren sözlerin, öğrencilerin yoğun olduğu yer*lere ve sınıflara asılması,
 

j)       Ders kitaplarının dışında roman, hikâye, masal, şiir, inceleme, araştırma vs. gibi kitapla*rında öğrenciler tarafından okunmasının yararlı olacağı ve öğrencilerin zihnî gelişmesini sağ*layacağı belirtilerek bu duygunun kavratılması,
 

k)     Kütüphane ve kitap konusunda ilk ve orta öğretim kurumları öğrencileri arasında kompozisyon, şiir, resim ve afiş yarışması düzenlenmesi,
 

l)       Okul kütüphanesinde bulunan eserlerin öğrencilere tanıtılması,
 

m)  Öğrencilere inceleme araştırma yapmanın metot ve tekniği ile not alma (tutma) usullerinin öğretilmesi,
 

n)     Öğrencilerin kitap, dergi vb. yayınları temin etmelerini teşvik için, kitap tanıtma saat*leri, kitap piyangoları, okul kooperatifinden yararlanarak indirimli kitap satışlarının düzenlen*mesi,
 

o)     Her dereceli eğitim kurumunda öğretici filmler, televizyon, video, bilgisayar gibi araçlar varsa öğrencilerin bunlardan yararlanmalarının sağlanması,
 

p)     Öğrencilere, Devlet malının en iyi bir şekilde kullanılması ve korunması duygusunun kazandırılması, için çalışmalar yapılır.
 
 
 

Madde 9- Kütüphane Haftasının kutlanması konusunda, 8. maddede belirtilenlerle bu*nun dışında, yapılacak her türlü kutlamalarda ilgili Daire ile irtibat kurulur.
 
 
 

Kütüphane Haftası Kutlamanın Amacı
 

Madde 10- Kütüphane Haftası kutlamanın amacı;
 

a)     Kütüphane ve kitapla öğrenciyi kaynaştırarak, kütüphane ve kitap hakkında bilgi sa*hibi olmasına yardımcı olmak,
 

b)     Öğrencilerin millî, ahlakî, insanî değerlere sahip, demokrasi ilkelerini benimsemiş ya*pıcı, yaratıcı, özgür bilimsel düşünce ve sorumluluk duygusuna sahip kişiler olarak yetişme*lerine katkıda bulunmak,
 

c)     Öğrencilerin araştırma, inceleme ve not tutma yeteneklerini geliştirerek, millî ve sos*yal hayata etkin bir şekilde katılmalarını sağlamaktır.
 
 
 

Madde 11- Kütüphane Haftasının, kutlanmasının plânlanması ve yütürülmesinde öğ*rencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartları da göz önünde tutulur.
 
 
 

Madde 12- Kütüphane Haftası kutlamalarında grup çalışmalarında olduğu gibi kişisel ça*lışmalarada yer verilir.
 
 
 

Madde 13- Kütüphane Haftası kutlamalarının plânlanıp düzenlenmesi ve yürütülmesi için belli bir süre ayrılır. Bu süre öğrencilerin boş zamanlarını kapsayacak ve değerlendirecek şekilde düzenlenir.
 
 
 

Madde 14- Kütüphane Haftası Kutlamaları, kurum içinde ve dışında her türlü imkândan yararlanarak öğretmen ve öğrencilerle birlikte yürtülür.
 
 
 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
 
 
 

Yürürlük Hükümleri
 
 
 

Yürürlük
 

Madde 15- Bu Yönerge Tebliğler Dergisi'nde yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
 
 
 

Yürütme
 

Madde 16- Bu Yönerge hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder